İpek Duben’in kırk yılı aşan pratiğini yansıtmak üzere hazırlanan en kapsamlı sergisi SALT Beyoğlu’nda gerçekleştiriliyor. İşlerinde sıkça kullandığı kendi beden imgelerinden esinle adlandırılan
Ten, Beden, Ben,
erkek şiddetinden toplumsal cinsiyete, yerinden edilme ve göçten tüketim alışkanlıklarına uzanan konuları irdeleyen sanatçının üretimine yeni bir bakış sunuyor.
İpek Duben’in yerel bağlamda göç, “öteki”ne bakış ve toplumsal cinsiyet konularını ele aldığı ilk işi olan
Şerife
serisinden 9-10-11, 1981 (Sanatçı ile Banu ve Hakan Çarmıklı Koleksiyonu’nun izniyle)
Sergi, Duben’in 1980’lerin başındaki resim ve desenlerinden 2020 tarihli
Angels and Clowns
’a [Melekler ve Soytarılar] birçok işini yeniden değerlendiriyor; sanatçının çiçek desenli bir elbiseyi resmettiği
Şerife
(1980-1982) serisi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Galerisi’ndeki gösterimden kırk yıl sonra ilk kez bir arada sunuluyor.
İpek Duben’in,
Ten, Beden, Ben
sergisi kapsamında SALT Beyoğlu’nda sunulan
LoveGame
[Aşk Oyunu] (1998-2001) enstalasyonu (Fotoğraf: Mustafa Hazneci, SALT)
1970’lerin başında University of Chicago’da sürdürdüğü siyaset bilimi doktorasını sanatla uğraşmak için bırakan İpek Duben, pratiğiyle olduğu kadar eleştiri yazıları, referans niteliğindeki kitapları, Resim Heykel Müzeleri ve Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği gibi kurumlardaki çalışmalarıyla da Türkiye sanatına önemli katkılarda bulundu.
Ten, Beden, Ben,
SALT’tan Amira Akbıyıkoğlu, Farah Aksoy, Sezin Romi ile Vasıf Kortun tarafından programlandı. Sergiye eşlik edecek kamu programlarının ayrıntıları yakında
saltonline.org
ve SALT Online sosyal medya kanallarında duyurulacak.
Ayrıntılı bilgi
Toplumsal cinsiyet eşitliği için farkındalık yaratarak değişime katkı sunan Garanti BBVA, SALT’ın kurucusu ve daimî destekçisidir.